برنامه نویسی PLC

 کار به عنوان برنامه نویس PLC یکی از جذاب ترین و پردرآمدترین مشاغل در صنعت مهندسی PLC است. با گرفتن یک شغل برنامه نویسی PLC، شما این فرصت را دارید که سیستم های کنترل و نظارت پیچیده ای را در برخی از استراتژیک ترین و مهم ترین صنایع (مانند نفت، گاز و فولاد) طراحی کنید - همراه با بهبود سبک زندگی خود به لطف حقوق سخاوتمندانه.

hmi 

اما فرض کنید شما یک فارغ التحصیل جدید یا فردی بدون تجربه مرتبط PLC هستید (یا برای موقعیت هایی که اغلب حداقل به دو سال در این زمینه نیاز دارند، بسیار کم است). آیا مشاغل برنامه نویس PLC دور از دسترس شما هستند؟



من اینجا هستم تا به شما بگویم که این یک مشکل نیست، یک فرصت است! چرا؟ زیرا شما یکی از آن افرادی خواهید بود که در مسیر باقی می مانند. بسیاری از مردم پس از چند بار رد شدن، تسلیم می شوند. آنها به مشاغل غیر مرتبط بسنده می کنند و از رویای خود دست می کشند. اما کسی مثل شما، کسی که به ارزش واقعی کار در این زمینه اعتقاد دارد و hmi متعهد به تبدیل شدن به یک برنامه نویس PLC است - راه موفقیت بسیار باز است.


این طرز فکر است که به من کمک کرد تا شغل ایده آل خود را به عنوان یک مهندس اتوماسیون (یا برنامه نویس PLC) پیدا کنم، در حالی که تجربه واقعی در این زمینه نداشتم.


من اکنون بیش از هفت سال تجربه در طراحی سیستم های کنترل hmi برای صنایع بزرگی مانند نفت، گاز، نفت و فولاد دارم. پس از تنها دو سال در اولین موقعیت خود، به سمت رئیس بخش فنی ارتقاء یافتم، جایی که من این افتخار را داشتم که با برخی از با استعدادترین برنامه نویسان PLC و مهندسان اتوماسیون از سراسر جهان کار کنم. اکثر آنها سابقه طولانی و گسترده ای در این زمینه داشتند.


همانطور که در حرفه خود پیشرفت کردم، به ذهنم رسید که می توانم به دیگران کمک کنم تا به موفقیتی مشابه دست یابند، صرف نظر از سطح تجربه فعلی آنها. این افشاگری چیزی بود که من را برای ایجاد پلتفرم RealPars ترغیب کرد.


کانال یوتیوبی که با همکاری تعدادی از همکارانم راه اندازی کردم در حال حاضر hmi  یکی از پربیننده ترین کانال ها در زمینه آموزش اتوماسیون صنعتی است. ما همچنین یک کتابخانه ویدیویی عظیم پر از دوره های برنامه نویسی کاربردی PLC ایجاد کردیم - کتابخانه ای که توسط سایر کارشناسان اتوماسیون به عنوان یکی از "موثرترین و کاربردی ترین دوره های آموزشی" یاد شده است.


همانطور که ممکن است حدس بزنید، بیشتر فرصت های شغلی موجود به تجربه واقعی در این زمینه نیاز داشتند. اما من تسلیم نشدم چون نتوانستم. من چندین سال در دوران دبیرستان و دانشگاه سرمایه گذاری کرده بودم تا برنامه نویس PLC بشوم. مدتها بود که این شغل رویایی من بود که نمی توانستم به سادگی از آن چشم بپوشم.


من اخیراً سؤالات زیادی چه آنلاین و چه آفلاین دریافت کرده ام که از من می پرسند چگونه می توانم به عنوان مهندس اتوماسیون یا برنامه نویس PLC بدون هیچ تجربه ای در این زمینه شغلی پیدا کنم. در حالی که ترجیح می‌دهم به هر سؤالی که مطرح می‌شود پاسخ دهم، اخیراً برنامه‌ام بسیار فشرده بوده است و متأسفانه، نمی‌توانم به هر سؤالی که مطرح می‌شود پاسخ دهم.


به همین دلیل، من تصمیم گرفتم راهنمایی های خود را برای hmi موفقیت به عنوان فردی که در این زمینه جستجو می کند، و به عنوان کارفرمایی که رزومه ها را بررسی می کند، با نامزدها مصاحبه می کند و برنامه نویسان PLC را برای پروژه های مختلف استخدام می کند، به اشتراک بگذارم.


بنابراین، بیایید شروع کنیم!


1. با آموزش تا آنجا که می توانید، خود را جلوتر از جمعیت قرار دهید


وقتی از کالج با مدرک لیسانس در مهندسی ابزار و کنترل فارغ التحصیل شدم، متوجه شدم که افراد زیادی مانند من مدرک دارند. و تعدادی از آنها برای برخی از برنامه های آموزشی عملی در بالای برنامه درسی کالج درخواست داده بودند.


بنابراین، اگرچه در آن زمان وضعیت مالی خوبی نداشتم، اما بیشتر پولی را که به دست آوردم در دوره‌های آموزشی مختلف سرمایه‌گذاری کردم که فکر می‌کردم بتواند به من کمک کند تا به هدف نهایی‌ام نزدیک‌تر شوم: شغل برنامه‌نویس PLC.


اکثر فارغ التحصیلان اخیری که می شناختم هیچ دوره ای را در خارج از کالج نگذرانده اند، یا اگر هم گذرانده اند، فقط به یک یا دو دوره آموزشی محدود شده اند. من هشت دوره مختلف در برنامه نویسی PLC، WinCC و سیستم های مانیتورینگ، Profibus، Ethernet و غیره گذراندم و این باعث شد در مقایسه با سایرین با مدرک دانشگاهی مشابه، بسیار منحصر به فرد باشم.


داشتن این دوره های آموزشی در رزومه من بلافاصله به کارفرمایان نشان داد hmi delta که من با سایر فارغ التحصیلان اخیر متفاوت هستم و اگر آنها مرا استخدام کنند، می توانند از آموزش از ابتدا به من اجتناب کنند. آن‌ها می‌دانستند که با استخدام من، مردی را می‌گیرند که دقیقاً با مهارت‌های لازم برای کار به عنوان برنامه‌نویس PLC آموزش دیده است.


این همان چیزی است که اکنون به عنوان یک کارفرما در آن سوی hmi  میز نشسته ام. اکثر رزومه هایی که برای من ارسال می شود یا هیچ دوره آموزشی مرتبطی ندارند یا فقط یکی دو دوره. اگر رزومه ای ببینم که هفت یا هشت دوره آموزشی عملی داشته باشد، شانس استخدام او بسیار بیشتر از بقیه است. این نشان می‌دهد که آنها می‌دانند که چه کاری باید انجام دهند و همچنین نشان می‌دهد که آنها به هدف خود برای کار به عنوان برنامه‌نویس PLC متعهد بوده‌اند. آنها برای رسیدن به هدفشان زمان و پول صرف کرده اند و کدام کارفرمایی یک کارمند جدی را دوست ندارد؟!

Comments

Popular posts from this blog

فناوری توانبخشی پیشرفته

کارت پي ال سي دلتا

ویژگی اچ ام آی