اچ ام آی دلتا مدل DOP-W157B

 رابط های خوب ماشین انسان (HMI) خطای اپراتور را کاهش می دهد ، با کاهش زمان کم و افزایش ایمنی کارگر ، میلیون ها دلار صرفه جویی در شرکت ها می کند. برنامه نویسی HTML5 انتقال طرح های  اچ ام ای را به دستگاه های تلفن همراه امکان پذیر می کند ، اما برنامه نویسی فقط فعال کننده آن است. بیایید برخی از بهترین روش ها را برای عناصر طراحی HMI بیاموزیم که به دلیل اندازه و رابط کاربری ، مخصوص دستگاه های تلفن همراه هستند.


مخلوط کنید تا برجسته شود



HMI به خوبی طراحی شده باعث کاهش خطای کاربر در سو mis تفاهم یا نداشتن همه اطلاعات مربوطه در هنگام نیاز به تصمیم گیری های حیاتی می شود. نکته مهم در طراحی یک HMI موفق در یک رابط تلفن همراه ، ایجاد یک رابط کاربری است که در عین حال کاربر را به وجد می آورد. بیشتر کاربران قرار است iOS iOS یا Android Google را اجرا کنند. رابط کاربری خود را طوری طراحی کنید که با پلتفرم محلی که کاربر از آن راحت است ترکیب شود. از ویژگیهای UI بومی برای هر سیستم عامل در هر جایی که امکان دارد به شدت استفاده کنید. این امر با تکامل سیستم عامل ها و به روزرسانی کاربران سیستم عامل خود ، زندگی شما را آسان تر می کند. در نهایت باعث می شود کاربران شما وقتی برنامه شما را باز می کنند ، بلافاصله در خانه احساس کنند.


پیمایش و طرح بندی


کاربران HMI شما باید بتوانند دو کار انجام دهند: مشاهده محتوا و رفتن به محتوایی که می خواهند پیدا کنند. در یک صفحه بزرگ HMI بهترین روش این است که تعداد صفحه های فیزیکی را برای ساده کردن ناوبری به حداقل برسانید. نمونه ای از HMI با طراحی خوب در صفحه بزرگ ممکن است به این شکل باشد. محتوا به خوبی سازمان یافته است و تمام اطلاعات خلاصه بلافاصله قابل مشاهده است. هر یک از این نماها را می توان به دنبال یک ساختار ناوبری سلسله مراتبی گسترش داد.


با این حال ، در یک دستگاه تلفن همراه ، تفسیر این کاربر از این اطلاعات بصری در یک صفحه کاملاً دشوار است. در عوض ، بهترین روش ها اولویت بندی اقدامات کاربر و تعداد مسیرها برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز در مقابل به حداقل رساندن تعداد صفحه ها است. با ارائه یک نمای سطح سیستم که حداقل سطح اطلاعات را دارد شروع کنید و سپس مسیرهای ناوبری متصل به نمایش های مختلف را برای کاربران فراهم کنید. در هر نما ، محتوا باید کل صفحه را پر کند ، در حالی که شفافیت و تاری می تواند به اطلاعات بیشتری اشاره کند. از ایجاد حاشیه ، شیب و افت سایه خودداری کنید زیرا باعث ایجاد نویز می شود که تمرکز را از محتوای نماها می گیرد.


پیمایش از طریق برنامه شما باید بصری و قابل پیش بینی باشد. یک انتخاب خوب برای یک الگوی ناوبری کشوی ناوبری اسلاید است که بسیاری از اهداف ناوبری را همزمان نشان می دهد ، اما تا زمانی که توسط کاربر فراخوانی نشود پنهان می ماند. این به شما امکان می دهد از کل صفحه برای محتوا استفاده کنید در حالی که همچنان یک مدل ناوبری غنی بین دیدگاه والدین ، ​​فرزندان و خواهران و برادران خود دارید. این مدل ناوبری همچنین به کاربر امکان می دهد تا به سرعت بین نماهای غیر مرتبط جابجا شود ، در حالی که توانایی ارائه ساختار سلسله مراتبی عمیق را دارد. همچنین در ایجاد یک مدل ذهنی از چگونگی تعامل با سیستم از طریق HMI شما ، به کاربران شما کمک می کند تا در مورد نماها یا ویژگی های جایگزین بیاموزند.


کنترل سیستم و اقدامات کاربر


یک طراح HMI برای ایجاد تعامل با سیستم باید مدل توسعه دهنده و مدل کاربری را در هنگام ایجاد و HMI در نظر بگیرد. در یک دستگاه تلفن همراه ، می توانیم این موارد را به وضوح بیان کنیم به این صورت که چه کنترل های تصویری را به کاربر ارائه می دهیم و نحوه تعامل وی با این کنترل ها چیست. یک قانون کلی این است که هر زمان تعداد اقدامات احتمالی از تعداد کنترل ها بیشتر شود ، شما احتمالاً کاربران خود را گیج کرده یا ویژگی های ارزشمند HMI خود را پنهان می کنید. به عنوان مثال ، شما نمی خواهید اطلاعات مهم را در پشت یک فشار طولانی پنهان کنید زیرا کاربر ممکن است هرگز پیدا نکند. در عوض ، ممکن است یک دکمه اطلاعات را در گوشه بالای صفحه به عنوان یک پوشش اضافه کنید. این طراحی کاربر را به صورت ماهرانه ای راهنمایی می کند تا اطلاعات را بدون سرزده یا مبهم کشف کند.


تعدادی از مدل های کنترل برای رابط های تلفن همراه ساخته شده است تا به حداقل میزان سردرگمی برای کاربر کمک کند. برخی از مدلهای کنترل معمول عبارتند از: وقتی چیزی فقط روشن یا خاموش باشد می توانید از دکمه Toggle استفاده کنید. اگر کاربر فقط می تواند یک گزینه را انتخاب کند ، اما این گزینه دارای مقادیر مختلفی از جمله روشنایی صفحه است ، از یک نوار لغزنده استفاده کنید. اگر کاربر فقط می تواند یک گزینه با طیف وسیعی از مقادیر را انتخاب کند ، اما با استفاده از دکمه استپر به کنترل دقیق نیاز دارد. اگر کاربر نیاز به انتخاب یکی از بسیاری از مقادیر دسته بندی دارد ، از کرکره کشویی یا پیمایش چرخ استفاده کنید. به عنوان آخرین چاره ، از ورود متن استفاده کنید ، زیرا این آهسته ترین و مستعدترین خطا برای تعامل با دستگاه تلفن همراه است. شما همچنین می توانید بازخورد لمسی را از طریق لرزش یا صدا با هر یک از این عملکردهای کنترل ترکیب کنید ، با این حال باید از بازخورد لمسی با دقت استفاده کرد و فقط برای ایجاد دید در تعاملات در مواردی که نشانه های تصویری کافی نیست ، است.


شما باید کنترل های خود را با این فکر که اگر چنین خطایی امکان پذیر است ، شخصی آن را مرتکب شود ، طراحی کنید. بنابراین ، طراحی کنید تا در وهله اول ، احتمال بروز خطا یا تأثیر آن به حداقل برسد. فاصله کافی برای کنترل ها داشته باشید تا کاربران بتوانند به راحتی دسترسی پیدا کنندss آنها را بدون ایجاد لمس ناخواسته. همچنین ، برای تأیید اقداماتی که می توانند تأثیراتی داشته باشند که برگشت آنها دشوار است ، از پنجره های بازشونده تمام صفحه استفاده کنید.


برای دستگاه های تلفن همراه ، حرکات مانند ضربه زدن و کشیدن ، الگوی ایده آل برای تعامل کاربران با HMI شما است. استفاده مجدد از حرکات معمول ، عملکرد برنامه شما را به روشی قابل پیش بینی تضمین می کند.


با در نظر گرفتن مقیاس طراحی کنید


به طور سنتی ، HMI دارای صفحه نمایش های ثابت و کنترل های فیزیکی است که می توانید نسبت به آنها طراحی کنید. هنگام ایجاد HMI برای دستگاه های تلفن همراه دیگر با وضوح صفحه نمایش مشترک تضمین نخواهید شد. در نتیجه ، عناصر UI (مانند یک دکمه) از نظر جسمی در صفحات کم تراکم بزرگتر و در صفحه های با چگالی بالا کوچکتر به نظر می رسند. به همین دلیل ، شما باید اطمینان حاصل کنید که تصاویر شما از جمله متن ، آیکون ها و تصاویر گرافیکی در هر اندازه صفحه ای که انتظار دارید کاربران شما باشند ، واضح هستند. برای کمک به شما در ایجاد HMI که متناسب با رزولوشن های مختلفی باشد ، این نسبت ها را دنبال کنید تا هنگام نمایش دراچ ام آی دلتا مدل DOP-W157B چندین اندازه صفحه ، تصاویر ، کنترل ها و متن شما یکسان به نظر برسند.


بسته شدن!


ما بهترین روش ها را برای انتقال HMI به صفحه کوچکتر ارائه کرده ایم. ما در مورد اینکه چگونه قوانین اساسی طراحی خوب هنوز برقرار است صحبت کردیم. یک مدل مفهومی خوب ارائه دهید و همه چیز را قابل مشاهده کنید. با این حال ، چالش های منحصر به فرد خاصی وجود دارد که باید در اطراف طراحی شوند ، از جمله اینکه فقط قادر به نمایش اطلاعات بصری محدود و الگوی متفاوتی با کاربر است. برخی از قوانین طراحی شما برای ساخت HMI در دستگاه های تلفن همراه مفید است؟

Comments

Popular posts from this blog

فناوری توانبخشی پیشرفته

کارت پي ال سي دلتا

ویژگی اچ ام آی