چگونه پیشرفت در فناوری حسگرهای بی سیم باعث ایجاد تغییر در نگهداری از گیاهان می شود

 چگونه پیشرفت در فناوری حسگرهای بی سیم باعث ایجاد تغییر در نگهداری از گیاهان می شود

اکنون می توان از حسگرهای بی سیم برای نظارت بر تعداد زیادی دارایی و طیف گسترده ای از انواع دارایی ها استفاده کرد.


جان برنه

19 ژوئیه 2021


سنسورهای بی سیم ، نصب شده بر روی ماشین آلات ، می توانند ماشین ها را برای ویژگی های خاص رصد کرده و از نرم افزارهای مبتنی بر ابر برای ارسال زنگ هشدار فوری به تیم های تعمیر و نگهداری هنگام تغییر وضعیت دستگاه یا خارج از آستانه های سفارشی استفاده کنند.

سنسورهای بی سیم ، نصب شده بر روی ماشین آلات ، می توانند ماشین ها را برای ویژگی های خاص رصد کرده و از نرم افزارهای مبتنی بر ابر برای ارسال زنگ هشدار فوری به تیم های تعمیر و نگهداری هنگام تغییر وضعیت دستگاه یا خارج از آستانه های سفارشی استفاده کنند.

شانس

شیوه های نگهداری از گیاهان همیشه همراه با فناوری و نیازهای سازمانی تکامل می یابد. به ویژه در پی همه گیری COVID-19 ، سازمان های بیشتری نیازها و اولویت های خود را ارزیابی می کنند-و اینکه چگونه پیشرفت های فناوری می تواند کمک کننده باشد. همانطور که برخی از سازمانها دریافته اند ، همیشه قيمت محصولات دلتا امکان پذیر نیست که افراد از نظر فیزیکی در کارخانه ای بر هر دارایی نظارت داشته باشند. توانایی نظارت بر دارایی ها از راه دور به تیم های تعمیر و نگهداری و قابلیت اطمینان کمک می کند تا راه و روش کار و نگهداری گیاهان را متحول کنند.


سنسورهای بی سیم ، نصب شده بر روی ماشین آلات ، می توانند ماشین ها را برای ویژگی های خاص نظارت کرده و از نرم افزارهای مبتنی بر ابر برای ارسال زنگ هشدار فوری به تیم های تعمیر و نگهداری هنگام تغییر وضعیت دستگاه یا خارج از آستانه های سفارشی استفاده کنند. سنسورهای بی سیم بیشتر برای نظارت بر دما یا ارتعاش استفاده می شوند - و برخی از سنسورها می توانند هر دو را انجام دهند. دستگاه های نظارت بر وضعیت بی سیم برای چندین دهه وجود داشته است ، اما پیشرفت های اخیر آنها را مقرون به صرفه تر و قابل دسترسی تر کرده است.


تیم های تعمیر و نگهداری می توانند با استفاده از فناوری و قابلیت اتصال امروزی ، بدون نیاز به حضور فیزیکی در کارخانه ، بر سلامت دستگاه نظارت داشته باشند. حسگرهای بی سیم تعداد سفرهایی را که اعضای تیم تعمیر و نگهداری باید به دارایی هایی که در مناطق خطرناک یا دور از دسترس هستند انجام می دهند ، کاهش می دهد و به اعضای تیم اجازه می دهد زمان و انرژی خود را بر روی ماشین هایی متمرکز کنند که نیاز قيمت ريموت کنترل جرثقيل سقفي به توجه دارند-و نه آنهایی که این کار را نمی کنند. به


در حال حاضر از تیم های تعمیر و نگهداری خواسته می شود که بیشتر و بیشتر و اغلب با بودجه کوچکتر این کار را انجام دهند. خودکارسازی برخی از فرایند جمع آوری داده ها جایگزین کارگران تعمیر و نگهداری نمی شود بلکه به آنها اجازه می دهد تا تلاش های خود را بهینه کنند ، که منجر به حداکثر شدن عمر دارایی ها و بردهای قابل اندازه گیری می شود که به افزایش نتیجه نهایی کمک می کند.


سنسورهای بی سیم به عنوان بخشی از برنامه تعمیر و نگهداری مبتنی بر شرایط


تعمیر و نگهداری مبتنی بر شرایط عملی است که برای شناسایی و برنامه ریزی اقدامات تعمیر و نگهداری به جای تقویم ، به وضعیت ماشین متکی است. پیشرفت در فناوری سنسورهای بی سیم امکانات تعمیر و نگهداری مبتنی بر شرایط را افزایش داده است و سنسورهای مقرون به صرفه این روش تعمیر و نگهداری را برای سازمان های بیشتر در دسترس قرار داده است. امروزه می توان از حسگرهای بی سیم برای نظارت بر تعداد زیادی دارایی و طیف وسیعی از انواع دارایی ها استفاده کرد.


با نظارت بر ارتعاش ماشین ، تیم های تعمیر و نگهداری می توانند تعیین کنند که دستگاه دارای الگوهای ارتعاشی بیش از حد یا غیر طبیعی است. همه ماشین ها ارتعاش می کنند ، اما ارتعاش بیش از حد یا غیر طبیعی می تواند عیب های احتمالی را نشان دهد ، همچنین باعث سایش زودرس قطعات و در نهایت کوتاه شدن عمر دارایی ها شود. نظارت بر ارتعاشات ، تیم ها را قادر می سازد تا خطاهای احتمالی را زود تشخیص داده و قبل از خرابی دستگاه اقدام کنند.


و با تغییر داده های ارتعاش دستگاه در طول زمان ، تیم ها می توانند بینش خود را در مورد سلامت دستگاه بدست آورند و اقدامات تعمیر و نگهداری خود را برای به حداکثر رساندن زمان استفاده از دارایی و جلوگیری از خرابی های برنامه ریزی نشده تنظیم کنند.


برای نظارت بر ارتعاش ، سنسورهای بی سیم مستقیماً روی ماشین ها قرار می گیرند. بسته به میزان اهمیت یک ماشین خاص در عملیات کارخانه ، تیم های تعمیر و نگهداری می توانند سنسوری را انتخاب کنند که دستگاه را به طور مداوم کنترل می کند یا حسگری را که در فواصل منظم نظارت می کند ، انتخاب کنند. هرچه ماشین حساس تر باشد ، تشخیص زودهنگام هرگونه انحراف مهمتر است.


پیشرفت در فناوری سنسورهای بی سیم امکانات تعمیر و نگهداری مبتنی بر شرایط را افزایش داده است و سنسورهای مقرون به صرفه این روش تعمیر و نگهداری را برای سازمان های بیشتر در دسترس قرار داده است.

پیشرفت در فناوری سنسورهای بی سیم امکانات تعمیر و نگهداری مبتنی بر شرایط را افزایش داده است و سنسورهای مقرون به صرفه این روش تعمیر و نگهداری را برای سازمان های بیشتر در دسترس قرار داده است.

شانس

پیشرفت باتری در سنسورهای بی سیم


انجام اندازه گیری ها و ارسال داده های جمع آوری شده به ابر هر دو نیاز به یک سنسور بی سیم برای استفاده از انرژی دارد. عمر باتری و یافتن راه هایی برای به حداکثر رساندن آن ، یکی از زمینه های اصلی تمرکز تیم هایی است که سنسورهای بی سیم را توسعه می دهند. در کنار آن ، تمرکز بر کاهش تعداد داده های منتقل شده در هر زمان وجود دارد. ارسال داده های زیاد از عمر باتری بیشتری استفاده می کند ، در حالی که ارسال حجم کمتری از داده ها کمتر مصرف می شود - به این معنی که باتری بیشتر دوام می آورد. یافتن تعادل مناسب مهم است. اگر بیشترین تخلیه عمر باتری انتقال اطلاعات است ،قيمت ريموت کنترل جرثقيل سقفي  چگونه می توان آن را به حداقل رساند؟ مدیریت هوشمند انتقال داده می تواندبه دوام بیشتر باتری کمک می کند


یک سنسور بی سیم می تواند دستگاه را غربال کرده و یک عکس فوری از داده ها ارسال کند و سپس دوباره بخوابد مگر اینکه تشخیص دهد مشکلی وجود دارد. این روش به سادگی به تیم ها می گوید که یک ماشین خوب است یا بد. گزینه دیگر تقریباً معادل اندازه گیری نبض یا فشار خون فرد است. از آنجا ، در صورت نیاز می توان مراحل بعدی را تعیین کرد. این اندازه گیری برای مدت کوتاهی می تواند نشان دهد که آیا اندازه گیری اضافی - یک EKG مفصل تر و فشرده تر ، برای ادامه قیاس - باید انجام شود. یک اندازه گیری کوتاه می تواند نشان دهد که آیا نیاز به جمع آوری اطلاعات بیشتر و طولانی تر وجود دارد یا خیر.


باتری های سنسورهای امروزی به طور معمول دوام بیشتری دارند و نسبت به باتری های قبلی کوچکتر هستند. نوآوری در باتری ها منجر به باتری های سبک تر ، قوی تر و حتی ارزان تر شده است.


برداشت انرژی: حرکت فراتر از باتری ها


یکی از نوآوری های فعلی ، برداشت انرژی است. در برخی موارد ، ممکن است به طور کامل از باتری صرف نظر کنید و به حذف انرژی ناشی از ارتعاش ،نحوه بستن ريموت کنترل جرثقيل سقفي گرما یا نور دستگاه ، متکی باشید. دروگرهای ژنراتورهای حرارتی (TEG) و ماشین های برداشت انرژی فتوولتائیک (PV) تنها دو نوع برداشت کننده انرژی هستند که امروزه در دسترس هستند.


دروگرهای TEG در اصل مقداری از گرمای موتور را جذب می کنند و در غیر این صورت فقط دور انداخته می شود. یک سنسور بدون باتری می تواند انرژی را از محیط اطراف خود جمع آوری کند تا بدون محدودیت باتری در حال اتمام کار کند. به جای باتری ، دارای یک سیم بلوز کوچک است که مانند داشتن پمپ بنزین مخصوص خود است - بدون نیاز به افزایش اندازه و وزن باتری ، سوخت مورد نیاز خود را تامین می کند. یک سروو موتور دلتا سنسور بی سیم بدون باتری روی دستگاه نصب شده است و اندازه گیری های خود را مانند سایر حسگرهای بی سیم انجام می دهد.


سنسورهای بی سیم به راحتی راه اندازی شده و داده های دقیق و قابل اطمینان را ارائه می دهند در حالی که به حداقل نگهداری و تعمیر نیاز دارند.

سنسورهای بی سیم به راحتی راه اندازی شده و داده های دقیق و قابل اطمینان را ارائه می دهند در حالی که به حداقل نگهداری و تعمیر نیاز دارند.

شانس

کاهش اندازه و وزن سنسورها با از بین بردن باتری ها ، میزان و انواع دارایی هایی را که سنسورها می توانند از آنها استفاده کنند ، باز می کند. دو مشکل اصلی که باتری ها به عنوان بخشی از سنسورها ایجاد می کنند وجود دارد: یکی این که اندازه فیزیکی در جای پای سنسور روی دستگاه می تواند تعداد مکان هایی را که می توان در آن قرار داد محدود کند. باتری ها سنسورها را بزرگتر می کنند.


محدودیت دیگر پاسخ فرکانسی سنسور است. مانند یک تخته غواصی به آن فکر کنید: اگر یک تخته غواصی طولانی دارید و کسی در انتهای آن قرار دارد ، هنگام پریدن ، تخته غواصی ارتعاش می کند و نحوه بستن ريموت کنترل جرثقيل سقفي بالا و پایین می رود. هرچه سنسور بزرگتر باشد ، طنین بیشتری دارد - حتی تا جایی که وزن اضافی سنسور می تواند بر رزونانس خود دستگاه تأثیر بگذارد. هر سازه ای دارای رزونانس است و اگر بر آن رزونانس تأثیر بگذاریم ، می تواند باعث آسیب رساندن دستگاه شود. برای برخی از ماشینهای حساس ، سنسورهای کوچکتر ایده آل هستند.


جزئیات در داده ها آمده است

اندازه سنسور یک نکته است. کلید دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد نوع داده های ارتعاش مورد نیاز است. توانایی به دست آوردن داده های طیفی با فرکانس بالا مهم است و یک سنسور غربالگری که به یک گیرنده انرژی متصل است ، تنها می تواند انرژی زیادی را ذخیره کند. اگرچه می تواند گهگاه FFT (تبدیل سریع فوریه) را انجام دهد ، اما ممکن است نتواند انرژی کافی برای انجام انواع فشرده تر و دقیق تر جمع آوری داده ها را جمع آوری کند. نقطه ای می آید که داده ها اندازه و نیازهای انرژی سنسور را تعیین می کنند. یک سنسور که انرژی را جمع آوری می کند ، ممکن است برای غربالگری خوب عمل کند و انرژی کافی برای انجام تصویر کلی ارتعاش را داشته باشد ، که سریع است و انرژی زیادی مصرف نمی کند ، اما ممکن است در صورت نیاز به داده های دقیق ، انتخاب مناسبی نباشد.


حسگرهای بزرگتر می توانند چندین بار در روز داده های طیفی کامل بگیرند. برای بدست آوردن طیف FFT مقدار مشخصی از قدرت مورد نیاز است. برخی از سنسورها می توانند داده های غربالگری را بگیرند ، اما برخی دیگر می توانند داده های تجزیه و تحلیل را تهیه کنند ، که بسیار گسترده تر است. کاتالوگ hmi دلتا داده های غربالگری می تواند وجود مشکل را تشخیص دهد ، در حالی که تجزیه و تحلیل به الگوها برای شناسایی خطاها نگاه می کند. نوع داده های مورد نیاز برای هر دارایی بر اساس اهمیت دارایی برای یک سازمان است. صرف نظر از نوع داده های ارتعاش ، نظارت بر ارتعاش را می توان با ابزارهای دیگر - مانند تجزیه و تحلیل روغن ، ترموگرافی یا نظارت بر قدرت - به عنوان بخشی از یک برنامه تعمیر و نگهداری کامل جفت کرد.


تجزیه و تحلیل ارتعاش به سادگی با استفاده از داده های ارتعاش دستگاه برای شناسایی خطاها انجام می شود. تشخیص شامل تغییر سطح ارتعاش دستگاه و تعیین هرگونه انحراف از حالت عادی است.ريموت کنترل ساگا تجزیه و تحلیل آن را یک گام جلوتر می برد و هنگامی که تغییر قابل توجهی تشخیص داده می شود ، شامل تعیین ماهیت مشکل و علت تغییر است. بخشی از تجزیه و تحلیل ارتعاشات ، تشخیص الگوها است ، اما آموزش و تجربه گسترده ای لازم است تا بتوانید همه الگوهای لازم را تشخیص داده و بخوانید.


هنگامی که تیم شما داده ها را در اختیار دارد ، باید بتوانید آن را درک کرده و برای پیشبرد برنامه تعمیر و نگهداری خود به آن عمل کنید. تحلیل و بررسینرم افزار می تواند داده هایی را که سنسورهای بی سیم جمع آوری کرده اند و بینش ایجاد کند ، به افرادی که می توانند دستور کار تولید کنند و موارد دیگر اطلاع دهد.


هنگامی که تیم ها می دانند کدام خطا باعث لرزش غیرطبیعی یا بیش از حد دستگاه می شود ، می توانند تعیین کنند که برای تعمیر آن به چه مراحلی نیاز دارند - و چه زمانی. به این ترتیب ، تیم ها می توانند حداکثر عملکرد دارایی را افزایش داده و از همه منابع خود ، از زمانبندی تا موجودی گرفته تا هزینه ، حداکثر استفاده را ببرند.


سنسورهای بی سیم به راحتی راه اندازی شده و داده های دقیق و قابل اطمینان را ارائه می دهند در حالی که به حداقل نگهداری و نگهداری نیاز دارند. آنها به تیم ها کمک می کنند تا کارایی خود را افزایش دهند ، هزینه های نگهداری خود را کاهش داده و عمر دارایی و زمان کار را افزایش دهند. ایجاد نتایج و افزایش ROI به تیم های تعمیر و نگهداری کمک می کند تا تأثیر خود را بر رهبری سازمان خود نشان دهند.


تعمیر و نگهداری ، مانند بسیاری از مشاغل دیگر ، درس های بازکننده ای از همه گیری COVID-19 داشته است. کارخانه آینده به این معناست که ماشین ها می توانند به ما بگویند مشکل آنها چیست - و در نتیجه تیم های تعمیر و نگهداری می توانند هوشمندانه کار کنند ، نه سخت تر.


جان برنت به عنوان یک متخصص در برنامه های کاربردی مکانیکی و محصول با قابلیت اطمینان Fluke ، با مشتریان همه صنایع همکاری می کند تا برنامه های قابلیت اطمینان آنها را با موفقیت اجرا کند. وی بیش از 30 سال تجربه در زمینه نگهداری و کار ماشین آلات تجاری و به عنوان برقکار نیروگاه هسته ای در نیروی دریایی ایالات متحده دارد. او دارای گواهینامه تجزیه و تحلیل ارتعاشات دسته دوم است و یک حرفه ای معتبر تعمیر و نگهداری (CMRP) است.

Comments

Popular posts from this blog

فناوری توانبخشی پیشرفته

کارت پي ال سي دلتا

ویژگی اچ ام آی