حل مشکلات متعدد اتوماسیون صنعتی

 حل مشکلات متعدد

KODA به سرعت یک پلت فرم مبتنی بر وب و تلفن همراه ایجاد کرد که عملیات هر دو زمینه را ادغام می کند. داده ها ، زنگ هشدارها ، گزارش ها و موارد دیگر همه از طریق یک سیستم با تقریباً 300000 برچسب به دست می آیند. این پروژه بسیاری از مشکلات را حل کرد و چندین عنصر مدرن با هم کار کردند. این راه حل شامل چشم انداز احتراق است که قابلیت های قوی تلفن همراه و طراحی را برای SCADA فراهم می کند. صفحه های SCADA از گرافیک با کارایی بالا استفاده می کنند ، که به اپراتورها کمک می کند تا اطلاعات مهم را در اسرع وقت جذب کنند. یک فضای نام یکپارچه برای دسترسی آسانتر به داده ها در تمام فعالیتها وجود دارد. همچنین MQTT وجود دارد ، یک پروتکل پیام سبک با مزایای بیشمار. و Sparkplug B وجود دارد ، یک نرم افزار منبع باز که چارچوبی را برای مشتریان MQTT فراهم می کند تا داده های برنامه ها ، حسگرها ، دستگاه ها و دروازه ها را به راحتی ادغام کند.


راینرسون گفت: "این پروژه یک سیستم IIOT آماده برای آینده ایجاد کرد که از تجهیزات قدیمی SCADA پشتیبانی می کند." "دو چیز برجسته است. اولین مورد از دیدگاه مدیران است و استانداردهای Sparkplug B را در یک فضای نام واحد به کار می گیرد. این امر باعث توسعه سریع ، قابل تکرار و پایدار در کل شرکت شد. مورد دوم قابلیت استفاده است. استانداردهای HMI با عملکرد بالا به اپراتورها اجازه می دهد تا به سرعت در مسیرهای خود حرکت کرده و ببینند چه اتفاقی افتاده ، در حال رخ دادن است و پیش بینی می شود که رخ دهد. این به هر اپراتور اجازه می دهد تا بیش از 100 حلقه چاه را طی کند وتايمر در پي ال سي دلتا  مایلهای بیشماری را طی کند ، تا آنجا که ممکن است کارآمد و فعال باشد. "


KODA در حال حاضر داده های بیشتری نسبت به گذشته دارد - و از این داده ها برای پیشرفت بیشتر استفاده می کند. راینرسون گفت: "ما به توسعه سیستم ، از جمله راه حل تلفن همراه و اتصال سیستم های تجاری بیشتر ادامه می دهیم." "با این کار ، ما عملیات را در تجارت و تصمیمات تجاری را مستقیماً در عملیات حلقه می کنیم ، که به ما امکانات بی پایان برای پیشرفت می دهد."


شکل 2: با صفحه های جدید SCADA ، اپراتورهای KODA می توانند داده ها را سریعتر از همیشه مشاهده کنند.

شکل 2: با صفحه های جدید SCADA ، اپراتورهای KODA می توانند داده ها را سریعتر از همیشه مشاهده کنند.

با اجازه از منابع KODA

زمان ارتقا است

راینرسون می گوید: "سیستم قدیمی دارای نسخه قدیمی GE IGS بود که داده ها را بین سیستم نظرسنجی ، PLC های صحرایی و HMI بافر می کرد." "این رویکرد آهسته بود ، درک آن دشوار بود و برای چندین دستگاه در این زمینه نیاز به رویکردهای مختلف داشت. میراث GE iFIX HMI بسیار کند ، ناکارآمد و بر اساس استانداردهای قدیمی ساخته شده بود که دیگر برای کارکنان جدید اهمیتی نداشت و درک آن دشوار بود. "


موتور رای گیری قدیمی توسط یک شرکت نرم افزاری ساخته شده است که تايمر در پي ال سي دلتا بیش از 5 سال است فعالیت خود را از دست داده است و از آن زمان هیچ گونه پشتیبانی یا ارتقاء ارائه نکرده است. این فقط برای سیستمی که برای نفت و گاز بالادستی حیاتی است و به داده های واقعی و تاریخی نیاز دارد ، کافی نیست. داده های تاریخی شامل سوابق مدیریت جریان الکترونیکی (EFM) برای تولید ، حسابداری و امور مالی ، به علاوه پرونده هایی برای برنامه های پیستون گاز است که به بهینه سازی عملیات کمک می کند.


علاوه بر این مشکلات ، بزرگترین مسئله این بود که KODA می خواست یک سیستم مبتنی بر MQTT ایجاد کند ، اما بودجه ای برای جایگزینی یا افزودن 850 دستگاه صحرایی نداشت.


شکل 3: گرافیک با عملکرد بالا به اپراتورها کمک می کند تا داده ها را به سرعت جذب کرده و درک آنها برای کارکنان جدید آسانتر باشد.

شکل 3: گرافیک با عملکرد بالا به اپراتورها کمک می کند تا داده ها را به سرعت جذب کرده و درک آنها برای کارکنان جدید آسانتر باشد.

با اجازه از منابع KODA

فناوریهای مدرن ، پیشرفتهای سریع

شش سرور فیزیکی قدیمی با سه ماشین مجازی جدید جایگزین شدند. راینرسون می گوید: "این امر انعطاف پذیری بیشتری را در اندازه و موقعیت مکانی همراه با بهبود عملکرد ارائه می دهد." "این به ما اعتماد بیشتری نسبت به سرورهای ما داد."


مدیر ارتباطات Autosol (ACM) سیستم نظرسنجی/پاسخ قدیمی را به عنوان نقطه شروع جایگزین کرد تا همه RTU های قدیمی را که مستلزم ثبت اسناد EFM و پیستون بود ، پوشش دهد. سیستم رای گیری ACM جدید پیشرفت بزرگی است. درصد ارتباطات از سیستم قدیمی افزایش یافته و قابلیت اطمینان داده ها به صورت تصاعدی افزایش یافته است.


دستگاههای قدیمی نظرسنجی/پاسخ از MQTT پشتیبانی نمی کنند و یا خود را به یک فضای نام استاندارد وام می دهند. راینرسون گفت: "بنابراین ، ما Ignition Edge را در بالای سرور نظرسنجی/پاسخ خود اضافه کردیم." "این همه داده ها را به MQTT تبدیل می کند. اکنون ما سیستمی داریم که بر روی یک فضای نام واحد ، با MQTT ساخته شده است - که از تجهیزات قدیمی پشتیبانی می کند و در عین حال راه را برای آینده هموار می کند. "


KODA با قرار دادن Edge با ماژول انتقال MQTT Cirrus Link روی سرور مشابه ACM ، یک سیستم مبتنی بر MQTT ایجاد کرد. با این کار می توانید همه برچسب ها را در فضای نام یکپارچه قرار دهید و به KODA اجازه دهید پروژه را در شش ماه به اتمام برساند ، به جای این که مجبور باشد هر دستگاهی را در این زمینه برای پشتیبانی از MQTT به روز کند. این طراحی به KODA اجازه می دهد دستگاه های MQTT را بدون اپراتورها حتی متوجه تغییر - غیر از دسترسی سریعتر به داده ها - کند.


HMI مبتنی بر وب سرعت بهبود یافته را به ارمغان آورد. با کارایی تايمر در پي ال سي دلتا بالا به اپراتورها در درک این موضوع کمک کرد

Comments

Popular posts from this blog

فناوری توانبخشی پیشرفته

کارت پي ال سي دلتا

ویژگی اچ ام آی