چارچوب برای پلتفرم داده های مشتری
پیوش دوانگان میگوید با درک روزافزون این که تجربه مشتری اکنون یک عامل متمایزکننده است، CDPها بیشتر به یک ضرورت تبدیل میشوند تا یک انتخا
چارچوب برای پلتفرم داده های مشتری
با گسترش روزافزون پشته فناوری بازاریابی و تجربه مشتری (CX) که سازمانها در حال جمعآوری هستند، و حجم زیادی از دادههایی که از مشتری جمعآوری میکنند، طبیعی است که اطلاعات ارزشمند بلااستفاده بماند. تفاوت در روشهای جمعآوری دادهها در فناوریهای مختلف منجر به فراوانی دادهها و کاهش دید میشود و اطلاعات قابل استفاده اغلب در پیچ و خم سیلوها، پوشههای تعبیهشده و پروفایلهای تکراری گم میشوند.
پشته فنآوری بازاریابی سنتی (MarTech) ممکن است قابلیت یکپارچهسازی متمرکز دادهها و دادههای سطح مشتری را برای موارد مختلف بازاریابی فراهم کند. با این حال، یکسان سازی داده های مشتری در سطح فردی یک چالش باقی مانده است. بازاریابان همچنان زمان و منابع قابل توجهی را در پروژه یکپارچه سازی داده ها، آماده سازی و یکسان سازی صرف می کنند. علاوه بر این، پیچیدگیهای روزافزون، حجم و سرعت دادههای مشتری در کانالهای تعامل با مصرفکننده بیشتر به چالشها میافزایند. بازار CDP برای حل این چالش ها با ارائه یک پلت فرم بافت داده پیشرفته برای یکپارچه سازی متمرکز داده ها، یکپارچه سازی پروفایل از منابع داده های متفاوت، تقسیم بندی مخاطبان و فعال سازی در کانال های مناسب پدید آمده است.
Quadrant Knowledge Solutions CDP را به صورت زیر تعریف می کند:
پلتفرم دادههای مشتری (CDP) دادههای جمعآوریشده از کانالها و منابع متعدد را متمرکز میکند، پاکسازی دادهها و شناسایی هویت را انجام میدهد و پروفایلهای مشتری را برای ایجاد یک پایگاه داده پروفایل مشتری دائمی یکپارچه میکند. پایگاه داده برای سیستم های دیگر برای بازاریابی، قيمت ريموت کنترل جرثقيل سقفي ساگا خدمات مشتری و مدیریت تجربه مشتری قابل دسترسی است.
پلتفرم های CDP داده ها را از منابع شخص اول، شخص ثالث و شخص ثالث مانند وب سایت، فرم وب، رسانه های اجتماعی، ایمیل، کانال تجارت الکترونیک، CRM، DMP و سیستم های POS یکپارچه می کنند. آنها انواع مختلفی از دادههای مشتری را که شامل دادههای شخصی، جمعیتی، رفتاری، معاملاتی، تعامل و دستگاه با شناسههای منحصربهفرد مانند ایمیل، شماره تلفن یا نام کاربری میشوند، ادغام میکنند. CDPها دادههای ساختاریافته و بدون ساختار جامع را به هم میچسبانند، تجزیه و تحلیلها را برای ایجاد نمایهای پایدار برای مشتریان منفرد انجام میدهند، و بخشهای خرد از انواع مختلف مشتریان ایجاد میکنند، بنابراین بازاریابان را قادر میسازد تا کمپینهای بازاریابی مؤثری را برای تجربه مشتری استثنایی در کانالهای تعامل متعدد و نقاط تماس اجرا کنند.
سیلوهای داده به داده های یکپارچه - CDP ها به دوخت یکپارچه داده ها کمک می کنند
جدا از ناهماهنگیها و فراوانی راههای جمعآوری دادههای راهحلهای مدرن MarTech، سیستمهای مدیریت داده سنتی سیلوهای جمعآوری دادههای خاص خود را دارند. تطبیق و ترکیب اطلاعات از این ابزارها در ابزارهای امروزی چالشی اضافی برای یکپارچه سازی اطلاعات مشتری ایجاد می کند. بهنظر میرسد استخراج بینشهای عملی از دادههای مشتریان که پراکنده و نامنظم است، حتی پیشکسوتان بازاریابی را نیز دچار مشکل میکند. از این رو، بازاریابان به طور مداوم با یکپارچه سازی داده ها برای ایجاد یک پروفایل داده مشتری پایدار مبارزه می کنند.
CDPها بهعنوان پایهای عمل میکنند که دادههای سیستمهای متعدد را در زمان واقعی به هم پیوند میدهد تا برای بخشبندی و هدفگیری مؤثر برای کمپینهای بازاریابی مختلف. آنها بازاریابان را قادر میسازند تا ابتکارات بازاریابی مبتنی بر داده را پیادهسازی کنند، یک پلتفرم بافت داده پیشرفته برای یکپارچهسازی متمرکز دادهها، یکپارچهسازی نمایه از منابع داده متفاوت، تقسیمبندی مخاطبان، و فعالسازی در کانالهای مناسب، که منجر به بهبود مشهود در تعامل مشتری، نرخ تبدیل میشود. و تجربه کلی مشتری
بازار CDP در حال گذار به مرحله رشد سریع چرخه عمر کلی محصول است
با توجه به تحقیقات اخیر که توسط Quadrant Knowledge Solutions به پایان رسیده است، فروشندگان CDP همچنان به رشد قوی در طیف گسترده ای از صنعت و مناطق جغرافیایی ادامه می دهند. با توجه به فرصتهای رشد قابل توجه، اکثر فروشندگان CDP به دریافت سرمایهگذاریهای خارجی برای جذب فرصتهای بازار و بهبود عملکردهای محصول ادامه میدهند.
چندین سال است که بازاریابان با چالش های مهمی در جمع آوری و یکپارچه سازی داده های مشتریان روبرو هستند. بازاریابان به طور سنتی انواع مختلفی از فناوریهای اختصاصی Big Data از جمله دریاچههای داده، انبار داده و موارد دیگر را اتخاذ کردهاند. با این حال، ایجاد، حفظ و به روز رسانی مداوم پروفایل های مشتری یکپارچه ساخت ريموت کنترل صنعتيهمچنان یک چالش است. بنابراین، سیستمهای CDP برای ایجاد یک پروفایل مشتری واحد و یکپارچه به منظور ارائه تجربه مناسب و افزایش وفاداری مشتری توسعه یافتهاند.
ارزش پیشنهادی پلتفرم های داده مشتری برای ادغام طیف گسترده ای از داده های آنلاین، آفلاین و جریانی مشتری و ادغام آنها برای ارائه پروفایل مشتری یکپارچه و 360 درجه به طور قابل توجهی برای بازاریابان جذاب است. پلتفرمهای CDP برای پاسخگویی به طیف گستردهای از تجربیات مشتری و ارتباطات دیجیتال به بهبود خود ادامه میدهندموارد استفاده erce بازار CDP هنوز در مرحله پذیرش اولیه چرخه عمر کلی محصول است. با این حال، با ادامه نوآوری محصول و استراتژی رشد تهاجمی توسط رهبران CDP، انتظار میرود که بازار جهانی CDP در دو سال آینده به مرحله رشد سریع تبدیل شود. رهبران CDP به طور فزاینده ای بر بهبود آگاهی در مورد قابلیت های CDP و ارزش پیشنهادی در ارائه یک تجربه مشتری شخصی تمرکز می کنند. علاوه بر این، فروشندگان همچنین با فروشندگان بزرگ فناوری بازاریابی برای بهبود پذیرش فناوری همکاری می کنند.
بر اساس تحلیل Quadrant Knowledge Solutions، بازار جهانی B2C CDP که در سال 2019 نسبت به سال 2018 به میزان 46.5 درصد رشد کرده است، انتظار می رود با نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) 38.6 درصد از سال 2020-2025 رشد کند. ارزش بازار B2C CDP در سال 2019 برابر با 408.5 میلیون دلار است و ساخت ريموت کنترل صنعتي انتظار میرود تا سال 2025 به 2.89 میلیارد دلار برسد. انتظار میرود که CDP نقش مهمی در ارائه پایهای برای استراتژی تجربه مشتری شخصی بازاریاب ایفا کند.
نیازهای رو به رشد ارتباطات شخصی باعث افزایش تقاضا برای راه حل CDP می شود
نزدیک به 3.5 میلیارد نفر، یعنی 45 درصد از جمعیت جهان، حداقل از یک شکل از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. با تبدیل شدن رسانه های اجتماعی به برجسته ترین کانال برای کمپین های بازاریابی، بازاریابی هدفمند و ارتباطات شخصی به یک انتظار تبدیل شده است. طبق نظرسنجی های متعدد صنعت، بیش از نیمی از مشتریان می گویند وفاداری آنها نسبت به یک برند به طور مستقیم با ارتباطات شخصی مرتبط است.
تحقیقات و تجزیه و تحلیل Quadrant حقیقت تلخی را آشکار کرده است که اکثر مشاغل دوست ندارند بشنوند - اگر ارتباطات به طور مؤثر اجرا نشود، مشتریان احتمالاً یک نام تجاری را رها می کنند. نتیجه مستقیم این درک این است که سازمان ها باید شخصی سازی را در اولویت قرار دهند. بهسرعت نتیجه میشود که برای شخصیسازی ارتباطات، سازمانها باید مجموعهای از حقایق را در مورد مشتریان خود بدانند. دادههایی مانند کانالهای ترجیحی، جزئیات حرفهای و شخصی، زبان ارتباط ترجیحی، نوع محصولاتی که دوست دارند، عادات مرور وب/ رسانههای اجتماعی و نحوه تعامل آنها با یک برند پس از خرید، میتوانند به عنوان قطعات پازلی عمل کنند که به شما کمک میکند. یک سازمان به درک واقعی از شخصیت مشتری دست می یابد. این زمینه برای شخصی سازی مؤثر ضروری است.
پلت فرم CDP در درجه اول برای ادغام طیف گسترده ای از داده های مشتری و دوختن با هم برای ایجاد یک پروفایل مشتری واحد و یکپارچه استفاده می شود.ساخت ريموت کنترل صنعتي بسته به توانایی های فروشنده و بلوغ یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل مشتری، CDP طیفی از بینش های عملی را برای هدایت استراتژی CX بازاریاب در بهبود تعامل و ایجاد وفاداری مشتری ارائه می دهد. با این حال، به دلیل سرمایهگذاریهای مستمر توسط فروشندگان، پلتفرمهای CDP برای ارائه بخشهای خرد پروفایلهای مشتری و فعالسازی برای انواع سیستمهای اجرایی بازاریابی تغییر یافتهاند تا درگیریهای شخصیشده با مشتری را هدایت کنند.
ارزش پیشنهادی پلتفرمهای CDP در ارائه خردهبخشبندی تطبیقی، بلادرنگ و توانایی فعالسازی این بخشهای مشتری در طیف وسیعی از پلتفرمهای اجرایی، بهعنوان یکی از قدرتمندترین ابزارها برای بازاریابان در حال ظهور است. با این حال، با توجه به تشدید رقابت، ظهور مداوم نوآوران CDP و علاقه روزافزون فروشندگان MarTech به بازار CDP، فناوری CDP به طور مداوم در حال تغییر است. پیچیدهترین پلتفرمهای CDP، پلتفرمهایی هستند که میتوانند در زمان واقعی، بخشبندی و فعالسازی را در طیف وسیعی از فناوریهای اجرایی انجام دهند. در حالی که قابلیتهای فعلی پلتفرمهای CDP در انجام بخشبندی 1:1 هنوز به خوبی تثبیت و اثبات نشده است، مسیر بازار مطمئناً به سمت شخصیسازی 1:1 است. CDP در حال تبدیل شدن به یک فناوری جا افتاده است که نه تنها برای ارائه یک مخزن برای پروفایل های یکپارچه و بینش مشتریان، بلکه به عنوان پایه ای برای استراتژی تجربه مشتری شخصی 1:1 بازاریاب و حرفه ای CX عمل می کند.
CDP ها در ردیابی ترجیحات مشتری در عین حصول اطمینان از انطباق با مقررات جهانی حریم خصوصی موثر هستند
یکی دیگر از عوامل کلیدی که باید در نظر گرفت، صرف نظر از نوع سازمان یا داده هایی که جمع آوری می کنند، مقررات امنیتی جهانی مانند FISMA، PCI-DSS، NERC، ISO/IEC 27001، CCPA و GDPR است. در حالی که رعایت مقررات جهانی به ارتقای امنیت سازمان کمک می کند، عدم انطباق به معنای خطر بالاتر سرقت یا سوء استفاده از اطلاعات، جریمه هنگفت، تبلیغات منفی و موارد دیگر است. مقررات جهانی به طور ساخت ريموت کنترل صنعتي فزایندهای پیچیده میشوند و سازمانها را ملزم میکند تا بر ایجاد زیرساختهای امنیتی قوی و اجرای بهترین شیوهها تمرکز کنند.
از آنجایی که ارزش پیشنهادی اولیه CDP ردیابی، ذخیره و تجزیه و تحلیل سوابق مشتریان شناخته شده است، ویژگی های یکپارچه حریم خصوصی برای موفقیت CDP ضروری است. مقررات انطباق، مانند GDPR و CCPA به مشتریان این حق را می دهد که از ردیابی انصراف دهند و آنها را به عنوان مشتریان ناشناس نگه دارند. به دلیل عدم آگاهی، پلت فرم CDP – طراحی شده استبرای ردیابی داده های مشتری شناخته شده - اغلب به عنوان مانع اصلی برای حفظ حریم خصوصی مشتری و رعایت مقررات حفظ حریم خصوصی تلقی می شود. با این حال، پلت فرم CDP با کنترل حریم خصوصی یکپارچه به برندها کمک می کند تا از انطباق روزافزون در مورد حریم خصوصی داده ها پیروی کنند. CDP این امکان را برای مشتریان فراهم می کند تا اطلاعاتی را که با برندها به اشتراک می گذارند بررسی کنند و بر اساس ترجیحات خود تغییراتی ایجاد کنند.
مجموعه داده های شخص ثالث قرار است متحول شود - جمع آوری داده ها و ذخیره سازی داده ها به زودی دستخوش تغییرات گسترده خواهد شد
اعلامیه اخیر گوگل مبنی بر اینکه کروم، به دنبال فایرفاکس و سافاری، تا سال 2022 به پشتیبانی از کوکی های شخص ثالث پایان می دهد، کسب و کارهایی را که به داده های به دست آمده از شخص ثالث متکی هستند در موقعیتی نامطمئن قرار می دهد. اکنون، بیش از هر زمان دیگری، به دست آوردن داده ها به طور مستقیم از منبع اصلی، مرتبط کردن آن با داده های مشتری موجود و ذخیره سیستماتیک آن بسیار مهم است. سازمان هایی که قبلاً به منابع شخص ثالث برای ردیابی سفرهای مشتری متکی بودند، باید رویکرد بازاریابی ساخت ريموت کنترل صنعتي خود را تغییر دهند. در میان این تحول، تعدادی از فروشندگان MarTech در حال ترویج پذیرش پلت فرم های داده مشتری هستند. آنها بخشهای خردهفروشی، تجارت الکترونیک، تولید صنعتی، انرژی و تاسیسات، BFSI (بانکداری، خدمات مالی و بیمه)، مراقبتهای بهداشتی و RTIM (مدیریت تعامل بیدرنگ) را هدف قرار دادهاند تا استراتژیهای تعامل با مشتری همهکانالی را بهبود بخشند.
طبق نظرسنجی های مشتریان Quadrant، تنها 15٪ از سازمان ها معتقدند که از داده هایی که جمع آوری می کنند برای پتانسیل کامل آن استفاده می کنند. بیشتر سازمانها میدانند که سیستمهای مدیریت دادههایشان فاقد دیدی است که برای ایجاد استراتژیها و نتایج مؤثر حیاتی است. با درک اینکه تجربه مشتری در حال حاضر یک تمایز بین سازمان ها است و فناوری بازاریابی خودکار و هوشمند است، CDP ها بیشتر به یک ضرورت تبدیل می شوند تا یک انتخاب. علاوه بر این، داده های فوق فقط سازمان های B2C را در نظر می گیرند. CDP ها همچنین در مدیریت روابط B2B محبوبیت زیادی به دست می آورند و استفاده از آن برای همین نیز به رشد بازار CDP کمک می کند.
طبق تجزیه و تحلیل Quadrant از بازار کلی، محبوبیت فزاینده استراتژیهای تجربه مشتری شخصیسازی شده، نیاز به انطباق با امنیت دادهها و تغییر هنجارها در ردیابی سفر مشتری در بخشهای صنعت، بر بازار CDP تأثیر میگذارد و منجر به پذیرش قابل توجهی خواهد شد. و رشد خیره کننده در بخش های مختلف صنعت در طول سال های پیش بینی شده 2020-2025.
پیوش دوانگان
پیوش دوانگان یک متخصص تحقیقات بازار و مشاوره با انگیزه بالا است. پیوش با حدود یک دهه تجربه در انجام چندین پروژه مشاوره و تحقیقاتی خاص مشتری، مهارت های منحصر به فردی را برای درک بازار فناوری توسعه داده است و کار خود را در انجام تحقیقات فناوری با هر روز با فرصت های یادگیری جدید بسیارساخت ريموت کنترل صنعتي رضایت بخش می یابد. در این فرآیند، او از فرصت هایی برای صحبت با چندین رهبر تجاری جهانی در زمینه های مختلف فناوری لذت می برد.
hmi
ReplyDelete