صنعت داروسازی

 8) صنعت داروسازی

انواع صنایع بازرگانی - 8

شرکت داروسازی یک شرکت دارای مجوز برای تحقیق، کشف، توسعه، بازاریابی و فروش داروها است. این یک صنعت مهم در سراسر جهان است. این به وضوح صنعت مبتنی بر تحقیق و توسعه (R&D) است. تحقیقات مداوم یکی از جنبه های مهم صنعت داروسازی است. این شرکت ها برای درمان بیماری های انسان و حیوان به تحقیق و تولید دارو می پردازند. برخی از داروها نیز علائم را درمان می کنند.


شرکت های داروسازی شرکت های بسیار منظمی هستند. صنعت داروسازی ایالات متحده 45 درصد از بازار جهانی دارو را تشکیل می دهد. جانسون و جانسون و فایزر و مرک و شرکت. شرکت های دارویی پیشرو در جهان هستند. صنعت داروسازی ایالات متحده به همراه کانادا و مکزیک بزرگترین بازار دارویی جهان را تشکیل می دهند.


صنعت تجهیزات پزشکی یکی دیگر از جنبه های صنعت داروسازی است که با تجهیزات جراحی، تجهیزات پزشکی و ایمپلنت ها سروکار دارد. شرکت هایی مانند Medtronic، Boston Scientific، Carl Zeiss و غیره پیشرو در صنایع تجهیزات پزشکی هستند.


9) صنایع غذایی

انواع صنایع بازرگانی - 9


صنعت غذا شامل پردازش، نگهداری، تبدیل و نگهداری اقلام قابل خوردن است. مواد اولیه صنایع غذایی از صنعت کشاورزی به دست می آید. بنابراین، صنایع غذایی وابسته به صنعت کشاورزی است. پس از فرآوری مواد غذایی، مواد شیمیایی و رنگ های مختلفی به مواد غذایی اضافه می شود تا با حفظ طعم آنها برای مدت طولانی نگهداری شود. صنعت غذا در دهه گذشته به طور تصاعدی رشد کرده است زیرا در زندگی پرشتاب مردم تقاضای غذای "آماده" را دارند.


تقاضای زیاد برای مواد غذایی فرآوری شده و بسته بندی شده باعث تولد بسیاری از شرکت ها شد و تقریباً هر نوع غذا از نودل فوری گرفته تا کاری در بسته بندی موجود است. به غیر از آن خدمات غذایی، که به عنوان کیترینگ شناخته می شود و فناوری غذا نیز بخشی جدایی ناپذیر از این صنعت عظیم غذایی است.


فناوری مواد غذایی شامل تحقیق و توسعه برای تولید بیشتر مواد غذایی آماده است. Tyson Food Inc و PepsiCo دو شرکت پیشرو در تولید مواد غذایی در جهان هستند.

سایت محصولات اتوماسیون صنعتی

10) صنعت مراقبت های بهداشتی

انواع صنایع بازرگانی - 10

صنعت مراقبت های بهداشتی خدمات درمانی، تشخیصی، درمانی، پیشگیرانه، توانبخشی، درمانی را به بیماران و افراد در سنین پیری ارائه می دهد. هدف اصلی این صنعت احیاء و حفظ سلامت مردم است. این یکی از سریعترین صنایع در حال رشد است. این نوع صنعت کسب و کار پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاران و کارآفرینان دارد. دولت هر کشور مقدار زیادی پول برای این بخش خرج می کند.



هم شرکت های خصوصی و هم دولتی برای ارائه خدمات وجود دارد. همچنین بسیاری از سازمان های داوطلبانه وجود دارند که به افراد نیازمند خدمات رایگان ارائه می دهند. گروه یونایتد هلث رتبه 5 را در شصت و چهارمین لیست سالانه ثروت 500 از 40 شرکت مراقبت بهداشتی انتخاب شده از ایالات متحده دارد.


درآمد گروه بهداشت متحد در 30 سپتامبر 2018 56.6 میلیارد دلار بود. ابتکارات دولتی مانند Obamacare در ایالات متحده، Medicare در هند رونق بسیار زیادی داده و اهمیت فوق العاده ای به صنعت مراقبت های بهداشتی داده است.


11) صنعت هتلداری

صنعت مهمان نوازی انواع گسترده ای از صنایع تجاری است. خدمات بی شماری به مشتریان ارائه می دهد، بنابراین این صنعت به شدت مشتری مدار است. رضایت مشتری هدف اصلی این صنعت است. این صنعت استثنایی است، زیرا صنعت مهمان‌نوازی صرفاً بر اساس «نیاز» مردم زنده می‌ماند، نه نیازی مانند صنعت مراقبت‌های بهداشتی.


این نوع صنعت دارای سه دسته کلی است که عبارتند از اقامتگاه، غذا و نوشیدنی، مسافرت و گردشگری. Airbnb یکی از معروف‌ترین خدمات مهمان‌نوازی آنلاین در ارائه اقامتگاه‌های مقرون‌به‌صرفه در هر کشوری است. از طریق برنامه های موبایل و همچنین وب سایت قابل دسترسی است.


Eleven Madison Park، نیویورک، ایالات متحده آمریکا یکی از مجلل ترین رستوران های جهان است که قدردانی و پذیرش جهانی دارد. این رستوران به خاطر محیط و منظره و همچنین برخورد مجلل با مهمانانش معروف است.


12) صنعت سرگرمی

انواع صنایع بازرگانی - 11

صنعت سرگرمی یک صنعت تجاری بزرگ است. این شامل زیربخش های بی شماری سرگرمی است. این صنعت هم روی سرگرم کننده و هم برای بینندگان اجرا می شود. سرگرمی از قدیم الایام جزء جدایی ناپذیر جامعه بشری بوده است، اما اخیراً تجاری شده است. این صنعت در قرن گذشته رشد چشمگیری داشته است. این نوع از صنایع تجاری مانند صنایع سرگرمی و مهمان نوازی بخش بزرگی از تولید ناخالص داخلی (GDP) هر کشور را تشکیل می دهند.


به عنوان مثال تیم های فوتبال مانند بلژیک، فرانسه و برزیل. این تیم ها درآمد زیادی برای کشورهای خود ایجاد می کنند. صنعت سرگرمی برای تعداد زیادی از مردم اشتغال ایجاد می کند. سرگرمی های زیادی وجود دارند که جزو ثروتمندترین افراد جهان هستند. این روزها روش های سرگرمی مردم تغییر کرده است.


مردم

Comments

Popular posts from this blog

فناوری توانبخشی پیشرفته

کارت پي ال سي دلتا

ویژگی اچ ام آی