صنعت هوانوردی

 در زیر انواع و اقسام صنایع تجاری یا صنعتی آورده شده است

1) صنعت هوافضا

انواع صنایع تجاری - 1

صنعت اتوماسیون صنعتی هوافضا یکی از صنایع با تکنولوژی بالا است. صنعت هوانوردی با ساخت هواپیماهایی سر و کار دارد که در داخل و خارج از منطقه جوی زمین پرواز می کنند. فرآیند ساخت شامل بخش‌های مختلفی از جمله طراحی، ساخت، آزمایش، فروش و نگهداری است. یک شرکت هواپیمایی نیز قطعات هواپیما را برای نگهداری هواپیماهای موجود تولید می کند.


حدود 50 کشور وجود دارند که صاحب یک یا بیش از یک شرکت هوافضا هستند. این نوع صنایع نشان دهنده قدرت اقتصادی یک کشور خاص است. ایالات متحده آمریکا کشور پیشرو در این نوع صنایع است. ایالات متحده دارای بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک است که به تجارت هوانوردی اختصاص دارند.


صنایع نظامی و هوانوردی غیرنظامی آمریکا برای صادرات هواپیماهای نظامی و داخلی و قطعات آنها در جهان تسلط دارند. انجمن صنایع هوافضای آمریکا (AIA) یک سازمان برای شرکت های هوانوردی در آمریکا است. این سازمانی است که برای مسائل فنی و سیاستی راه حل ارائه می دهد. سازمانی مشابه در اروپا به نام انجمن صنایع هوافضای اروپا (AECMA) وجود دارد.


2) صنعت حمل و نقل

انواع صنایع تجاری - 2

صنعت حمل و نقل یکی از بزرگترین انواع صنایع تجاری است. این صنعت با جابجایی انسان، اشیاء و حیوانات با روش های مختلف حمل و نقل سروکار دارد. روش های اصلی حمل و نقل هوایی، زمینی (جاده ای و ریلی) و آبی است. صنعت حمل و نقل بزرگترین بخش اقتصاد هر کشور را تشکیل می دهد.


حمل و نقل قوی برای رشد یک کشور ضروری است. صنعت حمل و نقل تقریباً 17 درصد از تولید ناخالص داخلی ایالات متحده را تشکیل می دهد. پیشروترین شرکت حمل و نقل ایرویز خطوط هوایی سنگاپور است که جایزه جهانی Skytrax را در سال 2018 دریافت کرد. شبکه راه آهن ایالات متحده بزرگترین شبکه راه آهن جهان با طول مسیر 2,50,000 کیلومتر است و پس از آن شبکه راه آهن چین با طول مسیر 1,25,000 کیلومتر قرار دارد. شبکه راه آهن هند چهارمین شبکه بزرگ ریلی جهان با مساحت مسیر 68525 کیلومتر است.


به غیر از این حمل و نقل ها، حمل و نقل آبی یکی از روش های نخبه برای رفت و آمد و حمل کالا از مکانی به مکان دیگر است. الکساندر و بالدوین شرکت مستقر در هاوایی است که پیشروترین شرکت حمل و نقل آب است و پس از آن شرکت خطوط تجاری آمریکایی آمریکا قرار دارد. راه آهن هند تنها سازمان انحصاری جهان در بخش راه آهن است.


3) صنعت کامپیوتر

انواع صنایع بازرگانی - 3

صنعت کامپیوتر در قرن بیست و یکم به شدت رشد کرده است. صنعت کامپیوتر تقریباً هر صنعت دیگری را در اختیار گرفته است. صنعت کامپیوتر یا به عنوان صنعت فناوری اطلاعات (IT) نیز شناخته می شود. این شامل مشاغل سخت افزار کامپیوتر، توسعه و نگهداری نرم افزار کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری است. یکی از حوزه‌های مهمی که به طور فزاینده‌ای در حال رشد بوده، بخش خدمات است.


بخش خدمات تقریباً در هر بخش مانند بهداشت، آموزش، خرده فروشی، بانک، زیبایی آنلاین شده است. صدها وب سایت و برنامه برای هر سرویس وجود دارد. به عنوان مثال، Airbnb یک شرکت خدمات آنلاین پیشرو است که به مسافران کمک می کند تا مکان هایی را برای اقامت در سفر پیدا کنند و همچنین به افراد کمک می کند تا با اجاره دادن فضای اضافی خود، درآمد بیشتری کسب کنند.


4) صنعت مخابرات

انواع صنایع تجاری - 4

صنعت مخابرات متشکل از شرکت هایی است که ارتباط را در سراسر جهان از طریق تلفن همراه، اینترنت، کابل یا بی سیم امکان پذیر می کنند. این اجازه می دهد تا مردم با استفاده از کلمات، صدا یا ویدئو از هر نقطه از جهان به هر نقطه از جهان ارتباط برقرار کنند. گوشی‌های هوشمند می‌توانند اطلاعات را در هزاران مایل دورتر در عرض چند ثانیه ارسال کنند. شرکت های پیشرو در صنعت مخابرات شرکت های ماهواره ای، ارائه دهندگان خدمات اینترنت، اپراتورهای بی سیم هستند. اینترنت بی سیم به سایر صنایع کمک کرده است تا درآمد زیادی کسب کنند.


این صنعت شامل زیربخش‌های مختلفی از جمله تجهیزات ارتباطی، ارتباطات بی‌سیم، شبکه ad-hoc، شبکه ad hoc سیار، خدمات مخابراتی داخلی، خدمات مخابراتی خارجی، پردازش محصولات و سیستم‌ها می‌شود. شبکه Ad-hoc موبایل سریعترین بخش در حال رشد در صنعت مخابرات است. به زودی خودروهایی بدون راننده در جاده ها خواهند آمد.


همچنین موارد تصادفات در جاده ها را کاهش می دهد زیرا جاده ها می توانند با استفاده از شبکه های Ad-hoc موبایل و حسگر نصب شده در جاده، حضور خودروهای دیگر را در جاده احساس کنند.


5) صنعت کشاورزی

انواع صنایع تجاری - 5

صنعت کشاورزی یکی از قدیمی ترین انواع صنعت تجارت است. صنعت کشاورزی شامل کشت زمین، گیاهان و پرورش حیوانات برای تولید غذا و سایر چیزهای بقا است. این صنعت جزء لاینفک اقتصاد هر کشور است. نوسازی در صنعت کشاورزی در اواخر قرن بیستم اتفاق افتاد که به "انقلاب سبز" معروف است.


پس از آن، صنعت کشاورزی قبلاً در حال رشد بوده است

Comments

Popular posts from this blog

فناوری توانبخشی پیشرفته

کارت پي ال سي دلتا

ویژگی اچ ام آی